Om oss / Jobba hos Offecct / Key Account Manager

Key Account Manager

Just nu söker vi en projektdriven Key Account Manager:
En Key Account Manager med ansvar för att identifiera affärsmöjligheter, i form av inredningsprojekt inom Storstockholms området.

Tjänstebeskrivning
Som KAM hos Offecct kommer att arbeta i nära samarbete med många arkitekter och inredare. Du drivs av att stödja arkitekten med mycket god service och tekniska kunskaper för att vi vi på bästa sätt kan passa in i olika inredningsprojekt. Du kommer även att ha en hel del slutkundskontakt i syfte att göra marknaden informerade om hur Offecct kan vara en lämplig framtida leverantör genom våra kollektion av formgivna möbler och vår stora hållbarhetsfilosofi, som benämns Offecct Lifecircle. Vår kultur består av ett handlingskraftigt team som har ett positivt mindset för att medverka till en spännande utveckling.

I tjänsten ingår att arbeta med egen försäljningsbudget. När vi erhållit en större beställning, från någon av våra framgångsrika återförsäljare, kommer Du också att ingå i ett projektteam i syfte att kvalitetssäkra fortsatt arbete och skapa nöjda kunder och samarbetspartners.

Som KAM trivs du med att ha många olika kontaktytor med slutkunder / arkitekter / återförsäljare och nätverk. Tillsammans med övriga KAM kollegor och supporterpersonal arbetar du framgångsrikt genom att ha en hög flexibilitet, skapa goda samarbeten och ser alltid till kundens bästa.

Vad kan Offecct erbjuda dig?
Vi söker ständigt nya talanger med en ambition att bidra till vår globala tillväxt. Koncernen är i en stark utvecklingsfas med fokus på tillväxt. Vår digitala infrastruktur är en viktig del i vår utveckling såväl administrativt som marknadsmässigt. Vi kan lova ett varierande och utvecklande arbete där du kan vara med och påverkar både din och företagets utveckling. Som vår medarbetare blir du även en del i vår filosofi Offecct Lifecircle – med fokus på hållbar utveckling i såväl extern som intern verksamhet. Vi investerar långsiktigt i personalhälsovård och kompetensutveckling för våra medarbetare.

Vi erbjuder ett varierande och utvecklande arbete. Du påverkar både din och företagets utveckling samt framtida framgång i en organisation som präglas av motiverade medarbetare och ett gott kamratskap. Utbildning, friskvård och personlig utveckling ser vi som en självklarhet för att du ska utföra ett tillfredsställande arbete.

Kvalifikationer
– Bakgrund inom försäljning med särskilda intressen för design och arkitektur..

Goda kunskaper inom
– Goda kunskaper i MS Office.
– Behärska engelska obehindrat i såväl tal som skrift.

Meriterande
– Kunskap i Super Office eller liknande system.

Personliga egenskaper
– Är lösningsfokuserad och energisk i din profil samtidigt som du har en stor lyhördhet för arkitektens och slutkundens behov vilket är avgörande för att få framgång.
– Har en allmänt god teknisk förståelse och drivs av affärer och skapa möjligheter för genomförande av dessa.
– Kan skapa en egen motivation i dagligt arbete. Att kunna driva projektförsäljning kräver nyfikenhet, förmågan att se affärsmöjligheter, ha tålamod samt god förståelse för bra samarbete med de olika målgrupperna.
– God social kompetens och hög seriositet i arbetet, ser vi som ett baskrav.
– Strukturerad och kan noga följa dina projekt, steg för steg, i syfte att tillsammans med återförsäljaren, sluta affären.
– Flexiblt sätt och att vara stresstålig, ser vi som en nödvändighet i din profil.
– Förmåga att driva flera parallella projekt samtidigt.
– Ansvarstagande, kreativ och driven samt förstår vikten av att finna nya affärsmöjligheter i form av potentiella inredningsprojekt.

Anställningsomfattning
Heltid.

Anställningsform
Tillsvidareanställning.

Tjänstgöringsort
Stockholm. Tjänsten utgår från vårt Stockholmskontor varpå vi anser att det är viktigt att Du är bosatt inom regionen. Tjänsteresor utanför områden kan förekomma ibland. Du rapporterar direkt till vår Försäljningschef som också är placerad i Stockholm.

Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast 2018-08-05. Vänligen ansök via www.premier.se under rubricerad tjänst.

Välkommen med din ansökan.

För frågor kontakta
Stefan Larsson, Tel. +46 (0)72 – 513 39 00. Email. stefan.larsson@premier.se

Läs mer om tjänsten på Premiers hemsida.

Offecct AB är ett av de ledande designföretagen i Norden med fokus på inredning för mötesplatser. Vi driver vår verksamhet enligt vår filosofi Offecct Lifecircle som innebär att vi skapar en hållbar livscykel för alla våra möbler. Det betyder att vi tar fullt ansvar för varje del och detalj, i vårt sätt att arbeta – före, under och efter att vi har sålt produkten. Designutvecklingen sker i nära samarbete med världsledande designers, såsom Jasper Morrison, Jean Marie Massaud, Claesson Koivisto Rune, Front, Monica Förster m.fl. Omsättningen uppgick 2016 till 154 miljoner SEK. I koncernen ingår även produktionsbolaget Möbeldesign i Tibro AB. Offecct finns idag representerade i 56 olika länder med showroom i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och Milano. Offecct AB har huvudkontor, showroom och produktion (20.000 m2) i Tibro, Västra Götalands län, Sverige.

Bolaget ägs av inredningskoncernen Flokk AS med säte i Oslo. Koncernen har en omsättning på ca 1.500 milj SEK och 630 anställda.

Dela detta